Już od dziś przedsiębiorcy oferujący promocyjne produkty i usługi mogą skorzystać z innowacyjnego serwisu FairSquare, implementowanego do Europy prosto z USA. FairSquare to nowy model biznesowy skierowany do tych, którzy są fair i oczekują realnych zwrotów ze sprzedaży online.

 

FairSquare = jasne zasady i realne zyski

Właściciele małych i średnich firm w Polsce korzystali dotąd z platform i portali internetowej sprzedaży oraz serwisów zniżkowych i outletowych. Właściwie tylko w przypadku Allegro można mówić o ogromnym sukcesie i korzyściach dla wszystkich stron. Natomiast współpraca przedsiębiorców z pozostałymi serwisami rzadko  przynosiła korzyści ze względu na wysokie prowizje i sprzedaż produktów i usług poniżej kosztów wytworzenia. Zaproponowany przez nas model biznesowy to odpowiedź na dostrzegany przez nas kryzys, jaki spowodowały serwisy zakupów grupowych –-mówi Bartosz Bodnar, Dyrektor Zarządzający FairSquare Polska. – To portale marketingowe, a nie sprzedażowe. Z założenia oferenci nie mieli na nich zarabiać. Celem była promocja i ściągnięcie nowych klientów, co świetnie się udawało. Rzecz w tym, że podążali oni za rabatami, więc bez kolejnej promocji niemal nigdy nie wracali, nawet do najlepszego oferenta. W tym kontekście poniesione koszty takiej promocji nigdy się nie zwracały. Sami klienci również przestali wierzyć w 90% rabaty, napotykając na tak wiele nadużyć i często doświadczając niewłaściwego traktowania. Jedyną wymierną korzyścią dla przedsiębiorcy był więc efekt marketingowy. Dlaczego więc korzystał z wymienionych serwisów? Ponieważ internauci coraz chętniej kupują online, a tam, gdzie nasz klient – tam i my.

Grupa idealistów z międzynarodowego zespołu postanowiła zmienić ten stan rzeczy i w ciągu kilku lat, wychodząc od najnowszych trendów, stworzyła FairSquare.com – internetową społecznościową platformę sprzedaży dla wszystkich, którzy są fair. Dla przedsiębiorców, którzy oferują uczciwe produkty i usługi w promocyjnych. Dla klientów – łatwy dostęp do atrakcyjnych ofert. FairSquare.com to nowa jakość w e-commerce, która wprowadza jasne zasady i propaguje obopólne korzyści.

FairSquare.com jest na najlepszej drodze, by stać się dla usługodawców oraz wszystkich firm sprzedających oferty promocyjne tym, czym Allegro stało się dla milionów internetowych sprzedawców w Polsce. Serwis ma zapewnić nową jakość oraz tanie i wygodne rozwiązanie dla oferentów, będące potężnym kanałem sprzedaży i realnych dochodów. Z kolei dla klientów serwis będzie pierwszym wyborem w poszukiwaniu promocyjnych ofert usługowych i produktowych typu last minute –mówi Bartosz Bodnar.

 

Dlaczego Polska?

Powód, dla którego europejska premiera FairSquare.com będzie miała miejsce właśnie w kraju nad Wisłą, wynika w dużej mierze ze znaczącego wkładu polskich programistów i menedżerów w globalny projekt, ale przede wszystkim z wysokiej oceny prężnie rozwijającego się rynku polskiego, bardzo dobrej kondycji internetu mobilnego w Polsce oraz imponującego udziału smartfonów na naszym rynku.

Dla wszystkich fair and square

Jak twierdzą założyciele, motywem przewodnim platformy FairSquare.com, jak sugeruje już sama nazwa, ma być uczciwe działanie. W odróżnieniu od serwisów grupowych, w FairSquare.com sprzedający otrzymają narzędzia, dzięki którym sami będą mogli zamieszczać oferty, decydować o wszystkich parametrach, w tym o wysokości rabatu lub czasie ich trwania. Oznacza to, że nie będzie ograniczeń związanych z liczbą pojawiających się ofert, a sprzedający nie będą zmuszani do sprzedaży produktów i usług poniżej poziomu opłacalności. Klienci z kolei otrzymają dostęp do promocyjnych, ale pełnowartościowych ofert. Dzięki indywidualnym profilom i funkcjom społecznościowym serwisu klienci będą mogli komunikować się ze sobą oraz z oferentami, wystawiać im opinie i oceny, a nawet blokować nieuczciwe praktyki. Takie rozwiązanie ma zapewnić społeczności serwisu FairSquare gwarancję zakupu pełnowartościowych produktów i usług, które będą w pełni odpowiadały ich wymaganiom.

Inaczej niż ROPO

Marketingowcy zastanawiają się dziś, jak poradzić sobie z tzw. efektem ROPO (ang. research online purchase offline). Tymczasem mechanizm FairSquare wykorzystuje to zjawisko, promując zakupy offline przy pomocy wygodnego narzędzia online. Jak działa platforma? Wyjaśnię to na przykładzie. – mówi Bartosz Bodnar. – Prowadzisz restaurację w centrum miasta. Jest upalny wtorek. Otwierasz o godzinie 11.00 i nie masz żadnych gości. Logujesz się na swój profil w FairSquare. W ciągu 5 minut edytujesz i wystawiasz krótkoterminową ofertę „OnAir”. Korzystasz z gotowego formularza i bogatej bazy zdjęć. Wpisujesz: „Do obiadu dla 2 osób dzbanek lemoniady gratis”. Ustawiasz ważność oferty do godziny 14.00. Po tym czasie oferta zniknie z serwisu, a Ty zapełnisz kilka stolików. Zastanawiasz się jak zostaniesz znaleziony? Bardzo prosto. Rejestrując swoje konto pojawisz się na mapie w swoim mieście. Każdy internauta korzystający z platformy bez trudu znajdzie Cię online.

Pełna kontrola sprzedaży

Dzięki FairSquare można bardzo łatwo wystawiać oferty zniżkowe i krótkoterminowe „OnAir” (dostępne tu i teraz bez umawiania się na wizyty lub oczekiwania na przesyłkę), a także elektroniczne vouchery do wykorzystania w sklepie lub punkcie usługowym, lub sprzedawać produkty dostarczane do Klientów przez zintegrowanego z systemem kuriera. Zakupy dokonywane są przez zarejestrowanych użytkowników platformy, dzięki czemu nie są oni anonimowi. To także informacja dla oferenta – dzięki której dowie się, kto u niego kupuje. Wszystkie przeprowadzone transakcje zbierane są w przejrzyste statystyki – w ten sposób przedsiębiorca uzyskuje pełną kontrolę nad sprzedażą. Można również budować lojalność wśród swoich najlepszych klientów, wystawiając limitowane oferty widoczne wyłącznie dla nich. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają własnej strony internetowej  , ale chcieliby samodzielnie zarządzać sprzedażą w sieci.

eBay, Facebook, Scaner QR Codów, Mapy Google i komunikator w jednym

Dla tych, którzy cenią swobodę mobilnych zakupów, FairSquare przygotowało, jak twierdzi, najbardziej zaawansowaną aplikację na polskim rynku. Bogactwo funkcjonalności przewyższa wszystko, co można było do tej pory spotkać w aplikacjach zakupowych. - Nasza aplikacja stanowi połączenie wielu funkcji znanych z aplikacji takich jak: eBay, Facebook, Scaner QR Codów, Mapy Google i komunikatora – mówi Bartosz Bodnar – Mam ogromną nadzieję, że polscy Klienci przyjmą ją z entuzjazmem! Opcja geolokalizacji ułatwi wyszukiwanie najlepszych ofert z okolicy. Na mapie wyświetlą się punkty partnerskie z ofertami promocyjnymi.

W czerwcu dostępna będzie aplikacja na platformę iOS, a już wkrótce na pozostałe.

Na początku czerwca serwis otworzy się na polskich Oferentów, którzy będą mogli zakładać swoje profile i przygotowywać pierwsze oferty. Pełne uruchomienie serwisu FairSquare i otwarcie na Klientów zaplanowane jest pod koniec czerwca bieżącego roku.

 

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Kargul: agnieszka.kargul@magnifico.com.pl, tel. 609-770-211

Łukasz Stępniak: lukasz.stepniak@magnifico.com